Lidé mají stále srdce ze zlata. Jen přes Facebook se věnovalo 300 milionů dolarů

Lidé pomáhají lidem. I tak lze nazvat krok, který uživatelé Facebooku udělali společně. Věnovali totiž na charitu a na jiné podobné organizace zhruba 300 milionů dolarů za poslední rok. Facebook v nedávné době udělal celou řadu přešlapů, za které se stydí a díky kterým sociální síť opouští čím dál více uživatelů, přesto před rokem spustil funkci, která pomáhá těm, kteří to skutečně potřebují. Jedná se o funkci BirthdyFundrasers a zatím není nápomocná v České republice, ovšem k tomu se snad postupem času také dopracuje.

Ve zkratce se jedná o funkci, pomocí níž mohou uživatelé Facebooku jakoukoli částkou přispívat na organizace nebo charity, které peníze potřebují. Do funkce však nejsou zařazeny jenom charity, ale také konta měst a lidí, kteří nedávno postihla přírodní katastrofa, která jim následně sebrala všechno, co měli.

Jak jsme zmínili, funkce byla spuštěna teprve před rokem, ovšem vyvolala obrovskou vlnu pozitivní energie. Stala se tak populární, že se nemůžeme divit obrovské částce, která byla pro dobré účely vybrána.

Lidé mají stále dobré srdce

Funkci však lze sdílet i mezi přáteli, které tak lze také motivovat k tomu, aby přispěli na dobrou věc. Funkce si získala oblibu i u celebrit, které tak díky svému většímu dosahu zaujali více lidí, jež následně přispěli jakoukoli částkou na dobrou věc.

Za první rok se tedy vybralo neuvěřitelných 300 milionů dolarů, což je něco přes šest a půl miliardy korun. V současné době je do funkce zařazeno více jak 750 tisíc neziskových organizací, z nichž si mohou uživatelé vybírat, kterou z nich podpoří.

Kdy bude funkce dostupná i v Česku?

Zatím se bohužel neví, kdy bude funkce dostupná i v České republice. Během roku se Facebook přiklonil zase k jiným projektům, a tak kdo ví, jestli funkce bude v Česku dostupná či nikoli.